Morgen de oversteek - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Harry & Gerda Kanis - WaarBenJij.nu Morgen de oversteek - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Harry & Gerda Kanis - WaarBenJij.nu

Morgen de oversteek

Door: opdefietsnaarspanje

Blijf op de hoogte en volg Harry & Gerda

25 Mei 2010 | Frankrijk, Parijs

Zo, eindelijk zelf eens een pc gevonden. En wat is het allemaal snel gegaan. Het lijkt eenvoudig, maar het is best pittig. Je gaat met je complete huishouden iedere dag op pad en weet niet waar je de komende nacht zult bivakkeren, en ook niet hoe. Dat kan betekenen dat je zo maar 15 km verder moet als je de hele dag al in de regen hebt gefietst. Als dan aangekomen blijkt dat de hospis is opgeheven sta je toch even te kijken. Maar dan komen er zo maar mensen in een auto langsgereden, stappen uit en gaan je helpen. Prachtig.
Ook willen we (al denk ik niet dat hij het zal lezen) Jan Appel, oftewel Jan Dickhof bedanken voor zijn dringende advies een tube zalf mee te nemen voor op de derriere. Iedere dag zitten we toch minimaal 7 tot 8 uur in het zadel en dan gaat het kriebelen.
Maar het is een onvergetelijke ervaring om op deze manier door Europa te gaan. Die veranderingen zoals Nederland, België en dan Noord Frankrijk met zijn graan en koolzaadvelden ( bio industrie) eindeloos glooiiend, dan om Parijs heen met de invloeden van de Lodewijken. Kastelen en chateux, met tuinen, dan overgaand naar de Dordogne met zijn bos en heuvels en daarna plotseling de wijnvelden van st Emillion met vlijtige zerkers in de wijngaarden en honderden wijnboerderijen. Dan de eindeloze bossen van Le Landes; Kom je daar uit dan zie je ze, de Pyreneeen. Het is dan nog twee dagen fietsen in een lqndschqp wat steeds heuvelachtiger wordt en mooi, zo onvoorstelbaar mooi. Plotseling zagen we ze dan, na daagen de buiwerden, wouwen en valken te hebben gezien waren ze daar. In een blikveld, de wouw, buizerd een span ARENDEN. Onvoorstelbaar groot. Verder gereden een half uur later de lucht vol met grote gieren. Loerend op schapen of geiten die het moeilijk hebben. Dat zijn zo maar wat opnoemingen.
Maar het mooiste is toch dit alles samen beleven en doen. Geen werk, geen telefoon, geen...... noem maar op. Gewoon met je beiden dit alles ondergaan. Je zit de hele dag te denken, oh dit moet in mijn dagboek, en als we dan s avond ieder gaan zitten zijn we het weer kwijt. Teveel gezien.

Morgen gaan we Spanje in. Spannend omdat de bergen gaan komen. Maar niet alleen bergen hoor, ook hele stukken gewoon landschap en mooie plaatsen. Wezien het wel. Maar dewe ervaring hebben we en alleen mensen die het gedaan hebben zullen het begrijpen ( of niet Gerrit?).

Leuk om al die meelevende reacties te lezen, zo even snel. Want ga er van uit dat we pas later alles zullen lezen. Gewoon geen tijd en mogelijkheid om te internetten. Ons thuisfront houd de zaak voor ons bij.

We zullen proberen vandaag nog wat plaatjes op de site te zetten.

hartelijke groet,

gerda en harry

• 25 Mei 2010 - 16:42

Gerrit :

Hallo Gerda en Harry,

Geweldig om die verhalen zo weer te lezen. Jullie eigen belevenissen en dan borrelt bij mij alles weer naar boven. Alleen mensen die het zelf fietsen en beleven weten wat het is om deze onderneming te volbrengen. Margriet vind het geweldig om de verhalen van Janneke te lezen. Zij weet wat het is om je dierbare aan de telefoon te hebben en de verhalen die je krijgt op te tekenen en anderen daarin te laten delen. veel plezier nog de komende periode en ik zal aan jullie denken en jullie blijven volgen.

Gr. uit Wezep

• 25 Mei 2010 - 20:38

André:

tjonge wat een boel te genieten en te zien. neem er de tijd voor want al heb je de wind in de rug de klok blijf je niet voor
    fijne reis klimgeiten
    gr André en jeanet

• 25 Mei 2010 - 20:38

André:

fijne reis klimgeiten
    gr André en jeanet

• 26 Mei 2010 - 11:03

Rieneke:

Leuk om weer even wat van jullie te lezen.Fijn dat het goed gaat allemaal,is het weer ook goed?
    Wens jullie nog heel veel succes!
    Groetjes Rieneke(en de rest?

• 26 Mei 2010 - 15:19

Jenny W.:

hallo harry en gerda; leuk om jullie 'live' verslag te lezen! Echte toppers hoor, zoals het nu gaat; veel succes in de Pyreneeën!!en ja die derrières komen misschien later nog wel weer aan hun broodnodige rust toe!!
    hart. gr uit hasselt