de laatste loodjes - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van Harry & Gerda Kanis - WaarBenJij.nu de laatste loodjes - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van Harry & Gerda Kanis - WaarBenJij.nu

de laatste loodjes

Door: opdefietsnaarspanje

Blijf op de hoogte en volg Harry & Gerda

05 Juni 2010 | Spanje, Hospital de Órbigo

Beste mensen

Hier weer even een korte update....afgelopen donderdag mocht pa weer een jaartje ouder worden:) Ze hebben een lange dag gemaakt en waren pas begin van de avond op een plek om te overnachten.... toen moest de was nog worden gedaan en nog worden gegeten enz. Weer een pakketje naar huis gestuurd met overbodige spullen zodat ze steeds minder gewicht mee hoeven te sleuren.
Inmiddels begint pa wat last van zijn kuiten te krijgen... maar goede tips van de peut, beetje masseren en goed rekken en strekken komt het vast helemaal goed:) Ook hebben ze allebei wel last van de billen maar.... de komende dagen wordt en veel geklommen en gedaald waardoor je steeds weer anders op de fiets zit... dus dat gaf ze goede hoop:)
Pa vertelt dat het vinden van een slaapplek behoorlijk lastig is waardoor ze vaak moeten zeggen of we gaan heel kort of we gaan heel lang fietsen. Het lange fietsen is niet te doen door de hitte en het klimmen enz enz dus wordt dan gekozen om een kortere afstand te gaan doen. Toch hebben ze ook voor de komende dagen wel in de planning om elke dag ongeveer 50-60 km te fietsen.... de bikkels:)

Pa heeft doorgegeven wat de nog zo'n beetje moeten gaan doen voordat ze uiteindelijk in Santiago aan hopen te komen. Vrijdag begonnen ze met een klim naar 1100 meter. Daarna nog weer een klim naar 1500 meter. vervolgens dalen naar 500 meter. Dan weer klimmen naar 1300 meter klein stukje dalen naar 1200 meter weer klimmen naar 1350 en aan het einde van de rit een afdaling naar 600 meter.

Zoals ze uitgerekend hebben zouden ze vandaag dan eerst klein stukje klimmen naar 650 meter. Daarna klein stukje dalen naar 400 meter. Vervolgens klimmen naar 650, dalen naar 500 klimmen naar 600 en als einde een afdaling naar 300 meter.

Zoals al te zien is wordt er veel geklommen en gedaald. Voor de komende dagen hebben ze het volgende zo ongeveer in gedachten

700 meter klimmen, dan klimmen dalen klimmen dalen klimmen dalen van steeds hele kleine stukjes en dan uiteindelijk dalen naar 500 meter.

De volgende dag beginnen ze dan met klimmen dalen klimmen dalen klimmen dalen klimmen dalen en uiteindelijk een afdaling naar 200 meter waar ze dan aan hopen te komen in Santiago.

Pa en ma hopen er donderdag of vrijdag aan te komen. Ze hebben alle tijd en doen lekker rustig aan.... wat dus betekend dat er her en der een rustdag zal worden ingelast.

Deze links kregen we gisteren (vrijdag)

en later op de dag:

• 05 Juni 2010 - 10:28

Huub Van Den Homberg:

Ik woon in Velden (L) en fiets vergelijkbare tochten, ik wens jullie alle succes de laatste week en geniet ervan.

• 05 Juni 2010 - 11:13

Janneke:

Ik ben nu ook in Spanje en eigenlijk redelijk in de buurt van pa & ma, namelijk in Valladolid. Het is echt warm in Spanje en nu ik hier ook een tochtje heb gedaan kan ik me heel goed indenken hoe ze hier elke dag door de mooie rustige gebieden fietsen. Lekker tussen de klaprozen en andere kleurige velden door. Gisteren kreeg ik nog een sms: Ja, leuk in Leon op plein in het centrum ontmoeting met medereizigers en eindelijk eens een tentje waar je gebak kon krijgen. Getracteerd en gezellige bar. Maar je moest eens weten hoeveel mensen zich de nek kromdraaien om die kar na te kijken. Zit je op terras met fiets iets verderop en zie je groepjes mannen er om heen staan te praten hoe snaaks dat ding wel niet is. haha!