Bijna in Spanje - Reisverslag uit Ascarat, Frankrijk van Harry & Gerda Kanis - WaarBenJij.nu Bijna in Spanje - Reisverslag uit Ascarat, Frankrijk van Harry & Gerda Kanis - WaarBenJij.nu

Bijna in Spanje

Door: opdefietsnaarspanje

Blijf op de hoogte en volg Harry & Gerda

24 Mei 2010 | Frankrijk, Ascarat

Hallo allemaal,

Inmiddels zijn ze bij-na in Spanje!

Hier eerst nog even een GPS update en sms van zaterdag:

Daarna kreeg ik de volgende sms:
"Na 2 dagen zijn we de bossen uitgekomen en zien we in de verte de grote bergen, de pyreneeen. Nog twee dagen dan de oversteek. Moet ook, want er is zware storm op komst en dan willen we graag aan de andere kant zitten. Mindere vooruitzichten dus. Een Ier die hier woont waarschuwde ons goed op te letten op de weersvoorspellingen. Moe, vandaag 83 km in temperatuur van 32 graden. Morgen doen we rustig, 45 km. Groetjes en fijne zondag! Pa & Ma"

Vandaag kreeg ik de volgende GPS update:

2e Pinksterdag:

En sms:
"Vandaag de laatste 60km gedaan naar Jean Pier de Port. Het was zwaar vanwege de extreme hitte en waren om 13 uur binnen. Morgen nog zo'n warme dag en besloten de dag erna de oversteek door de pyreneen te maken. Dan ongeveer 21 graden en weer lijkt heel goed te blijven. Dit is te heet. Dus dag echt vakantie en dingen regelen, 2e pakketjes naar huis, fietsonderhoud, voeding etc. Supermooi hier. Doe morgen zelf nog een update op de site."

Kortom, ze gaan bijna de hoge bergen in! Morgen kunnen ze al jullie reacties lezen en zelf even een nieuwsberichtje maken voor op de site. We zijn benieuwd naar hun belevenissen onderweg!!

Groetjes Janneke

• 24 Mei 2010 - 19:11

Willy:

Dag Gerda en Harry,

Stelletje kanjers zijn jullie, dat fiets maar door in extreme hitte en wij zitten hier rustig in de zon. Bijna de hoge bergen in een zwaar gedeelte als ik het zo lees. Veel succes en goed fiets weer.

Groetjes Willy

• 24 Mei 2010 - 19:16

Hans En Anita:

Hallo Gerda en Harry,
    Wij blijven jullie met verbazing volgen hoe hard jullie gaan, zeker met deze hitte. Succes in de Pyreneen en blijf genieten hoor
    groeten,
    Hans en Anita

• 24 Mei 2010 - 19:19

Gerrit En Margriet :

Hoi Harry en gerda,

Geweldig zover als jullie nu zijn gekomen. Gerrit gaf aan nog maar even te genieten van het mooie plaatsje Jean Pier de Port en wat daar nog boven ligt. De Pyreneen nog over das een geweldige ervaring heb volgend de kenners. Nog even volhouden voor de oversteek en dan de laatste loodjes.

Overigens willenwe jullie wel even feliciteren met het kampioenschap van Janneke. We waren erbij toen ze deze overwinning op haar naam schreef. Janneke jij ook uiteraard gefeliciteerd.

Gr. uit Wezep

• 24 Mei 2010 - 19:27

Corien En Leen:

Beste Gerda en Harry,

We volgen jullie steeds op deze site.
    Goed zeg dat jullie al zo ver gekomen zijn. Met nog zo'n 770 km te gaan toch nog een hele trap.
    Sterkte in de Pyreneeën.
    Een hartelijke groet uit een zon overgoten Hardinxveld

Corien en Leen

• 24 Mei 2010 - 20:32

Cato:

Niet bij te houden, zeg. Wat fantastisch dat het zo goed gaat. Heel veel plezier en sterkte met warmte en het klimmen en daarna weer bijkomen.

Hartelijke groet,
    Cato

• 24 Mei 2010 - 20:49

Andre:

gaat goed broer, jullie hebbende gang er mooi in
    veel sterkte met die grote bulten
    gr Andre