NIEUWS - Reisverslag uit Labouheyre, Frankrijk van Harry & Gerda Kanis - WaarBenJij.nu NIEUWS - Reisverslag uit Labouheyre, Frankrijk van Harry & Gerda Kanis - WaarBenJij.nu

NIEUWS

Door: opdefietsnaarspanje

Blijf op de hoogte en volg Harry & Gerda

22 Mei 2010 | Frankrijk, Labouheyre

NIEUWS

Het nieuws van alle dag gaat volkomen voorbij aan de globetrotters. ….De strijd tussen het CDA en de PVDA, de schokkende verklaring van Floyd Landis die bekend 4 soorten doping te hebben gebruikt. Of de onrust onder studenten nu de stufi ze dreigt te worden ontnomen… Niets van dit alles komt ter sprake op de fiets naar de Spanje. Er is namelijk nauwelijks mogelijkheid om het Nederlandse nieuws te volgen. Laat staan eens een fatsoenlijke e-mail te sturen naar familie en vrienden…

Maar waar houden pa en ma zich dan wel mee bezig? Dat vroeg ik me gisteren ook af, en warempel mijn mobiel ging af, ik kreeg gelijk antwoord:

“Alles prima. Warm in plat gebied en alleen maar bos. Gisteren prachtig door wijngebieden in bordeaux gefietst. Er zitten hier honderden boeren met een Chateux (wijnboerderijen in de vorm van kasteeltjes). Daar hebben we de beroemde wijnstad St. Emililion bezocht. ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Saint-%C3%89milion ) We hebben weinig bereik doordat we alleen maar bos bos en nog eens bos om ons heen hebben. De komende dagen wordt het boven de 30 graden!”

Later op de dag kreeg ik nog een smsje, een heel bijzondere met knipoog van God:

“Vandaag hebben ruim 90 km afgelegd! We moeten erg wennen aan de warmte en zien best wel op tegen bergen, letterlijk…
Ohja, gisteren zagen we wijngaarden waar mensen de planten bewerkten met een vuurtje erbij. Later lazen we Johannes 15: 1-8. Prachtig om alles ook echt zo om ons heen te zien! Komende dagen fietsen we kortere afstanden om te wennen aan de hitte. Dus maximaal 60 km. Groetjes pa en ma”

We hebben de bijbeltekst natuurlijk even erbij gezocht.

Johannes 15: 1-8
(1) Ik ben de ware wijnstok en mijn Vader is de landman.
(2) Elke rank aan Mij, die geen vrucht draagt, neemt Hij weg, en elke die wel vrucht draagt, snoeit Hij, opdat zij meer vrucht drage.
(3) Gij zijt nu rein om het woord, dat Ik tot u gesproken heb; blijft in Mij, gelijk Ik in u.
(4) Evenals de rank geen vrucht kan dragen uit zichzelf, als zij niet aan de wijnstok blijft, zo ook gij niet, indien gij in Mij niet blijft.
(5) Ik ben de wijnstok, gij zijt de ranken. Wie in Mij blijft, gelijk Ik in hem, die draagt veel vrucht, want zonder Mij kunt gij niets doen.
(6) Wie in Mij niet blijft, is buitengeworpen als de rank en is verdord, en men verzamelt ze en werpt ze in het vuur en zij worden verbrand.
(7) Indien gij in Mij blijft en mijn woorden in u blijven, vraagt wat gij maar wilt, en het zal u geworden.
(8) Hierin is mijn Vader verheerlijkt, dat gij veel vrucht draagt en gij zult mijn discipelen zijn.

Nieuw GPS signaal:
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=nl&geocode=&q=44.20052,-0.91847&ll=44.20052,-0.91847&ie=UTF8&z=12&om=1

  • 22 Mei 2010 - 17:38

    Willy:

    Dag Gerda en Harry,
    Wat leuk dat we jullie kunnen volgen waar jullie zijn en hoe het gaat.
    Wel erg warm moet vast wel even wennen. Maar jullie genieten er wel van zo te lezen.Veel succes met de bergen, misschien valt het mee. Vooral als je er "Als een berg tegenop ziet"

    Hartelijke groet en fijne dagen. Willy en Cor

  • 23 Mei 2010 - 09:00

    Gerard En Henny :

    Dag Harry en Gerda, leuk om jullie reisverslag te lezen.Wij kennen deze route ook heel goed, maar wel met de auto als wij op weg waren naar Biaritz en Bidart aan de Atlantische kust( gebied Les Landes)jullie rijden nu waarschijnlijk door een groot gebied met pijnbomenbossen richting Baskenland via de Pyreneën, best wel een zwaar gebied voor fietsers. Maar jullie zijn goed getraind en wilskrachtig genoeg om dat te realiseren, en na een helling volgt gelukkig ook weer een daling....

    Hartelijke groeten vanuit een zonnig Zwolle


  • 23 Mei 2010 - 18:15

    Jennie Bouwmeester:

    Hee hallo Gerda en Harry,
    we wensen jullie heeeel veel fietsplezier, knap hoor, ik vind "de bult"in Westenholte al vermoeiend (jennie dus)
    hartelijke groeten..Jennie en Hajee B.

  • 23 Mei 2010 - 18:45

    Gerrit Roelofsen:

    Hoi Gerda en Harry,

    Net terug uit Olympia's Tour als jurylid, dat is weer iets anders dan vorig jaar toen wij de tocht naar Santiago maakten.
    Inderdaad zoals ik lees is het nu vlak en bebost, maar na Dax richting St Pied krijgen jullie wat lastige bergen, en net voor St Pied een stijl klimmetje maar dan ben je er ook. de Klim over de pyreneen valt mee is 16 km maar in je eigen tempo prima te doen, veel succes onderweg en geniet ervan, trouwens klasse hoe Gerda het doet.

    Gerrit & Margriet uit Wezep

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Labouheyre

Harry & Gerda

Welkom op onze website! Na onze eerste reis naar Santiago hebben we gemeend ook onze andere reizen maar op deze site te zetten. In 2013 staat Rome op het programma. We proberen hier zo nu en dan onze belevenissen te delen. Hartelijke groet, Harry & Gerda

Actief sinds 29 April 2010
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 43032

Voorgaande reizen:

16 Juni 2016 - 16 Juli 2016

Van Zwolle naar de Camargue bij Marseille

04 Juni 2014 - 26 Juni 2014

Van Zwolle naar Praag 2014

24 Mei 2013 - 05 Juli 2013

Zwolle - Rome

30 April 2010 - 26 Juni 2010

Zwolle-Santiago op de fiets

Landen bezocht: