een stukje uit het dagboek van pa... - Reisverslag uit San Juan de Ortega, Spanje van Harry & Gerda Kanis - WaarBenJij.nu een stukje uit het dagboek van pa... - Reisverslag uit San Juan de Ortega, Spanje van Harry & Gerda Kanis - WaarBenJij.nu

een stukje uit het dagboek van pa...

Door: opdefietsnaarspanje

Blijf op de hoogte en volg Harry & Gerda

30 Mei 2010 | Spanje, San Juan de Ortega

Hier weer even een korte update. Het gaat goed met pa en ma. In Spanje is het wel wat zwaarder fietsen en de afstanden worden dus wat ingekort en daar is ook alle tijd voor, dus het gaat allemaal prima! Ze zijn al aan het rekenen wanneer ze ongeveer aan zullen komen. Het aftellen is begonnen!

Deze week kregen we een pakketje thuisgestuurd met wat landkaarten en boekjes die ze niet meer nodig hadden. Ook zat er een schriftje bij met dagboek verhalen van pa. Hier een klein citaat:

"het was tot nu toe goed te doen. Onvergetelijk en onze conclusie is nu al, wat er ook gebeurd, dit pkken ze ons niet meer af. Hebben we toch mooi maar even geflikt om in 3,5 week van huis naar Spanje te rijden."

Gisteren (zaterdag) kwamen ze tot Banares:

Met de volgende sms: Vandaag rustig pas om half 10 vertrokken. ZOnnig weer en toch een pittige route. Spanje is gewoon veel zwaarder, maar dat wisten we. Vandaag 55 km en om 16:30 binnen. Dan hebben we al koffiepauze, warm eten (menu del dia) en een middagbreak gehad. Nu eten en lekker klooien Het zo zitten rekenen en ik schat de aankomst tussen 10 en 12 juni in Santiago. Maar wel hebben speling genoeg lijkt ons. Gr pa en ma.

en vandaag hebben ze een korte rit gedaan van zo'n 50 km. Ze slapen vannacht in San Juan de Ortega:

Vanmorgen hebben ze genoten van een ontbijtje met uitzicht op bergen met sneeuw en prachtig groene natuur. Vanmiddag had ik ze nog even aan de telefoon als hulplijn om even te vertellen hoe je in het spaans kunt vragen of je ergens mag overnachten. Ze waren bang dat ze moeilijk een slaapplek konden vinden. Wandelaars gaan voor en soms zijn er weinig (beschikbare) slaapplekken te vinden. Dan maar aan iemand vragen of het tentje ergens opgezet kan worden he...!

• 30 Mei 2010 - 20:21

Willy Wolters:

Dag Gerda en Harry,

Wat een prachtige omgeving en wat fantastisch dat jullie nu al zo ver zijn, het gaat goed hé dat fietsen. Al is het in mijn begrip eindeloos, maar jullie zijn twee kanjers.
    Nog veel fietsplezier. We denken gedurig aan jullie.

Groetjes Willy en Cor

• 02 Juni 2010 - 10:01

Johan Horst:

Hoi Harry en Gerda, jullie zijn wel echte bofbipsen zeg om zo'n schitterende reis samen te mogen maken, enne... nog wel op de fiets.Harry hoe bevalt je nieuwe E-bike met electrische trapondersteuning? Of mocht ik dat eigenlijk niet vertellen? Nou ja, desondanks is het een knappe prestatie zeker je leeftijd in aanmerking genomen. Gerda een verzoek,houdt serieus rekening met Harry's conditie en fiets voor hem niet te snel, dan houdt hij het hopenlijk wel vol. Ik hoop voor jou dat hij ondanks alle inspanningen wel gezellig en lief voor je blijft.Samen nog heel veel plezier en pas goed op elkaar.Heb het samen goed. Hartelijke groet, Ineke en Johan

• 02 Juni 2010 - 19:25

Willy En Cor:

Dag Gerda en Harry,
    Wie had vorig jaar met je verjaardag kunnen voorstellen dat jullie Harry zijn verjaardag in Spanje vieren. Morgen hoopt Harry jarig te zijn, dit jaar op een bijzondere plaat. Ook namens Cor van harte gefeliciteerd.Dat jullie nog samen met de kinderen nog vele,vele jaren samen mogen zijn.De foto's die jullie sturen zijn ook prachtig. En Gerda ik bewonder je enorm dat je "even'" naar Spanje fiets.Het is me nogal een eind.Enne.......volgend jaar bij leven en welzijn gewoon in Zwolle offe...???
    In ieder geval een bijzondere dag morgen en ook een fijne verjaardag. Harry jij krijgt van Gerda vast een nieuwe fietsband.
    Grapje.... We hopen snel weer wat van jullie te horen.In ieder geval een fijne dag morgen.Groetjes Willy en Cor.