"al vliegend door de korenvelden" - Reisverslag uit Châteaudun, Frankrijk van Harry & Gerda Kanis - WaarBenJij.nu "al vliegend door de korenvelden" - Reisverslag uit Châteaudun, Frankrijk van Harry & Gerda Kanis - WaarBenJij.nu

"al vliegend door de korenvelden"

Door: opdefietsnaarspanje

Blijf op de hoogte en volg Harry & Gerda

12 Mei 2010 | Frankrijk, Châteaudun

Gisteren zijn pa en ma aangekomen in Saint Piat:

Smsje: Vannacht in tent geslapen. Tent stond net en toen kwam het.....regen. Vandaag maar liefst 100km gereden en de hele dag regen en uitgerekend vandaag het pittigste gedeelte met die hellingen van 3 tot 5 km met 7%. 5 stuks en tussendoor ook nooit vlak. Nu doornat en koud aangekomen en ma zit al in de douche. Konden geen slaapplaats vinden. Nu superplekje maar aan de prijs. Mag ook wel na deze extreem zware dag. Ma is ijzersterk en taai. Verbeterd veel. Komende dagen minder km. Gr.Pa

Vandaag hebben ze toch nog 70km gefietst terwijl ze even wat rustiger aan wilden gaan doen. Het ging blijkbaar lekker.

Hier zijn ze nu:

De volgende berichtjes kreeg ik:
Janneke, vandaag een hersteldag gehad na die zware dag van gisteren. Om 9:30 de laatste 15 km gereden naar de Cathedraal van Chartres*. Bekeken met veel filmende Japannetjes en toen nog verder doorgereden (gevlogen door de korenvelden) naar het 55 km verder gelegen Chateaudun. Waar we in een pelgrimshuis (oude watermolen) aan de voet van een kasteel een mooi onderkomen hebben. Dus toch nog 7 km gedaan. Gr. Pa
Ps. vraag maar vast een licentie aan voor ma.

*De Cathedraal van Chartres is ook wel bekend als de Notre Dame.

Kortom, ze vliegen Frankrijk door. Weer of geen weer, vlak of heuvels het maakt ze niet uit.

• 12 Mei 2010 - 18:18

Corien Kanis:

Heey pa en ma!
    Wat hebben jullie voor motors aan die fietsjes gemonteerd? Jullie vliegen inderdaad Frankrijk door! Ik ben trots op jullie! Ga zo door. En blijven genieten he! :)

Liefs, Corien

• 12 Mei 2010 - 19:15

Gerard En Christien :

Waarom zo veel haast?
    Jullie hebben toch vakantie?
    Wij hopen voor jullie dat de zon snel door komt en dat hier ook de winter jassen de kast in kunnen. Voorspoedige reis gewenst !!!!!