Onze zesde fietsdag - Reisverslag uit Marchiennes, Frankrijk van Harry & Gerda Kanis - WaarBenJij.nu Onze zesde fietsdag - Reisverslag uit Marchiennes, Frankrijk van Harry & Gerda Kanis - WaarBenJij.nu

Onze zesde fietsdag

Door: opdefietsnaarspanje

Blijf op de hoogte en volg Harry & Gerda

06 Mei 2010 | Frankrijk, Marchiennes

Zo, en nu lossen we Janneke eens af. Vandaag zijn we aangekomen in Frankrijk en hebben een kamer met een pc. Dus na een dag in de zon [echt waar]zijn we neergestreken in Frankrijk. Nog steeds is het erg fris als we zo iedere dag rond half negen / negen uur opstappen. Vandaag zijn we afgebogen de heuvels in. De reis tot nu toe vanaf Breda ging langs een beekje, een spoorlijn die omgebouwd is tot fietspad en de rivier de Dender. Dan zie je wel glooiingen, maar je voelt ze niet. Na gisteren Geraardsbergen in de benen te hebben gevoeld was het vandaag kennis maken met heuvels. Het is ons goed afgegaan, incl een klim van twee kilometer die er zijn mocht. Het mooiste was vandaag wellicht de zon in combinatie met het nieuwe landschap waarin de koeien inmiddels loslopen. Veel vogels gezien en gehoord. Vogels die wij nog zelden tegenkomen horen we hier met regelmaat. We hebben er nog steeds plezier in. De belgen zeggen dan: een plesante bezigheid.
Onze dagafstanden zijn langer dan gepland en dat is mede te danken aan de strakke [het lijkt wel een passaatwind]noordoosten wind. Vandaag half opzij en morgen weer in de rug. Gemiddeld, ook vandaag in de heuvels toch ruim 80 km. Na 6 dagen hebben we 470 km afgelegd. We komen zo rond 16 uur aan op onze overnachtingsplaatsen. De tent is nog ingepakt. Daarvoor is het veel te koud. We rijden in de ochtend soms weg met amper 2 graden en doen dan in de loop van de dag laagje voor laagje uit. Vandag veel laagjes uitgedaan dus.
Oh ja, en we doen nog iets: Stempels halen bij de grotere steden waar we langskomen. Per dag willen we er in ieder geval 1 halen voor in ons pelgrimspaspoort.
We hoorden van slecht weer in het zuiden. Daar zijn we voorlopig nog niet; Verder gaat al het wereldnieuws helemaal langs ons heen. Je bent los van alles dus. We merken het wel.
Morgen hopen we door te reizen naar St Quentin. Een grotere plaats op de route. Afstand van hier volgens het boekje 81 kilometer met de nodige klimmetjes. Het weer? We zien het wel en belangrijk: Niets moet, alles mag; Dus geen zin? Dan gewoon iets minder. Volgende update zal wel weer via Janneke gaan. De toetsenborden hier zijn een drama omdat bepaalde letters andere plaatsen hebben.
Hartelijke groet, Harry en Gerda

• 06 Mei 2010 - 18:16

Wim:

Hallo Broer en schoonzus,

wat leuk om iets van jullie te lezen. Bij een pelgrimstocht ook een beetje eenzaamheid, dus we zullen jullie niet teveel lastig vallen met reacties. Maar we zitten dagelijks meerdere keren op internet te kijken of er al nieuws is. Fijn dat het goed gaat. Geniet er maar heel veel van want het is zo eind juni. Als het zo snel blijft gaan kun je ook wel even doorfietsen naar Rome.
    Hartelijke groet, Jennie en Wim

• 06 Mei 2010 - 19:19

Bakkertjes:

Veel plezier met jullie pelgrimstocht. Geniet ervan en laat alles lekker echt wegwaaien! (het gaat vanzelf met de wind mee!)
    Groetjes vanuit Zelhem,
    Jaap & Marijke
    Rosalie - Just

• 06 Mei 2010 - 22:21

Gerdien:

Hey toppers
    Zo zo dus de vaart zit er goed in:) haha straks zijn jullie al weer terug voordat jullie opgehaald kunnen worden:P:P Geniet er lekker van en maak er wat moois van:) Dikke kus van een hele trotse dochter:)

• 07 Mei 2010 - 08:00

René En Karin:

Hallo,

Respect hoor, voor jullie en de hele onderneming! Hopelijk hebben jullie de regen nu een beetje achter je gelaten en kunnen jullie ondanks de inspanningen lekker tot rust komen en mooie streepjes verzamelen op de armen en de benen :-D
    En natuurlijk vooral genieten van de omgeving en elkaar.
    Succes en tot het volgende verslag!

Groetjes,
    René en Karin

• 07 Mei 2010 - 08:25

Annet:

Hoi Harry en Gerda,

Vandaag voor het eerst jullie reisverslagen gelezen en foto's gezien. Echt respect hoor!!! Geweldig wat een moed en doorzettingsvermogen, hou vol en we leven met jullie mee, zodat we het steuntje in de rug zijn als je de berg opgaat.

Hartelijke groet, Ton en Annet

• 07 Mei 2010 - 10:23

Cato:

Hoi Gerda & Harry,
    Leuk van ullie te horen en wat gaat het goed! Ik hoor jullie genieten. Veel plezier samen en idd niks moet, het mag!
    hartelijke groet,
    Cato

• 07 Mei 2010 - 20:28

Jan-Willem Kamphof:

Goed bezig! veel succes nog met jullie tocht.

• 07 Mei 2010 - 20:55

Gerrit:

hoi samen

het is in iedergeval mooi zo te lezen, maar ik zou toch al pijn in mijn .... hebben na zoveel km haha mijn collega zou zeggen ze hebben me genomen. hey fietse en tot snel.

• 08 Mei 2010 - 19:08

Piet En Tjitske :

Hallo bikkels,
    Ongekend, dat jullie zo lang met de wind mee kunnen fietsen! Gelukkig dat het af en toe wat regent, anders was er geen kunst aan!!!(ha) Veel succes en leuk om op deze manier een beetje op de hoogte te blijven.

• 09 Mei 2010 - 11:21

Margreeth En Gerard:

Beste Harry en Gerda,

Vanmorgen door Christien op het 'spoor' van jullie weblog gezet. Leuk om zo aan de hand van jullie verslagen de resi te kunnen volgen. Gaan we zeker doen! Voorlopig blijft de wind uit het Noorden waaien. De temperatuur (in Nederland tenminste) blijft nog wat mager. Respect hoor voor jullie prestaties! Geniet van alles wat jullie onderweg aan moois zien! Wat een gespierde kuiten zullen jullie krijgen!
    Heel veel plezier en succes!

Hartelijke groet,

Margreeth en Gerard

• 09 Mei 2010 - 23:28

Andy:

Boy oh boy you are really making time sounds a little cool but better cool than in the 30 celcious....Wish you a continued safe journey that you may get away from it all and connect with God"s amazing creation

• 10 Mei 2010 - 18:24

WIM EN INA:

LEUK OM ALLES TE LEZEN WAT JULLIE MEEMAKEN ONDERWEG. WE HOPEN DAT JULLIE GAUW MOOI WEER KRIJGEN, ALS JULLIE ER NET ZO VAN GENIETEN ALS WIJ HEBBEN GEDAAN KOMT HET HELEMAAL GOED. VEEL PLEZIER EN WEES VOORZICHTIG. GR. WIM EN INA

• 10 Mei 2010 - 20:20

André:

hoi luitjes
    het gaat hartstikke goed dus, nu al zo ver van huis ondanks het koude weer.
    ik hoop voor jullie dat het snel beter word want wij smachten ook wel een beetje naar de zon
    groeten uit Hasselt