Laatste lootjes vallen zwaar - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Harry & Gerda Kanis - WaarBenJij.nu Laatste lootjes vallen zwaar - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Harry & Gerda Kanis - WaarBenJij.nu

Laatste lootjes vallen zwaar

Door: opdefietsnaarspanje

Blijf op de hoogte en volg Harry & Gerda

08 Juni 2010 | Spanje, Madrid

Laatste dagen is afzien voor pa en ma! Onderstaand mailtje kreeg gister. Maar de sms van vandaag was minder vrolijk. Ze hebben van 09.00 tot 17.00 in de stromende regen en tegenwind gefietst! Morgen is de laatste dag en dan wordt er weer slecht weer verwacht!...
Nog even bikkelen pa en ma!!

Onderstaande email kregen we van ma:

"Het gaat nog steeds goed met ons op de fiets.Het is heel leuk. We hebben ook elke dag mooi weer. De natuur is zo mooi. De mensen zeggen dat als je een maand later bent alles dor en geel en droog is. Maar nu is (bijna) alles mooi groen en er bloeien zoveel bloemen. Vooral de bermen zijn heel mooi en als je in het rond kijkt zijn de heuvels zo mooi, een mooi golvend landschap.Zaterdag hadden we een moeilijke dag naar een hoogte van 1500 m, later een stukje naar beneden en toen weer klimmmen naar 1550 m. Het is ons niet tegengevallen. En toen zoefff naar beneden. TOEN KWAMEN ER NOG WAT BULTEN EN DAT VIEL TEGEN. aAN HET EIND VAN DE MIDDAG ZOCHTEN WE DE CAMPING OP, maar we reden verkeerd en moesten toen nog een heel stuk klimmen. Dat was echt niet leuk. We waren pas om 8 uur op de camping. Anderen waren ook verkeerd gereden en zelfs om half tien kwam opa Gerrit er nog aan. Hij was jarig die dag en heeft een rondje gegeven in het restaurant. We hebben zondag lekker uitgerust. Vandaag kwam er weer een zware dag. Ook die is ons meegevallen. We moesten klimmen naar 1300m, weer stukje naar beneden en toen naar 1335m. Ondertussen hebben we weer menseen ontmoet die we een paar dagen niet gezien hebben. Ook dat is heel leuk, de mensen die je steeds ontmoet. Het is nog 2 of 3 dagen, dan zijn we er. De laartste dagen zijn ook best moeilijk, maar dit hebben we gehaald dus lukt de rest ook wel. En dan moeten we afkicken..... De zadelpijn is wisselend. Als je omhoog gaat en later weer naar beneden zit je ook weer anders, dan valt het mee. Als je steeds een beetje in dezelfde houding zit, zoals vorige week toen er weinig bulten waren heb ik veel meer last. Vandaag gingen we zo stijl naar beneden. Ik ging met de wind tegen 49km! Mocht niet van pa, maar de volgende heuvel doemde al weer op, dus ik dacht even doorgaan. Dat was trouwens wel koud, want we waren nat bezweet, zelfs mijn zeem was nat!
Ook het kamperen in de tent is leuk. Tussen de middag eten we ergens warm, menu del dia. Als we klaar zijn met de tocht gaan we echt kamperen. en ook koken bij de tent. Dan is pa in zn nopjes want hij gaat koken. Het valt erg tegen hoe weinig ze Engels spreken hier. Bij de VVV wel, maar in restaurants en winkels niet.We gaan met trein en fiets naar Biaritz of daar in de buurt en spreken met ome Wim en tante Jennie af dat ze ons daar in de buurt ergens ophalen. De fietsen gaan dan met een speciaal transportbedrijf terug naar Nederland.
Groetjes aan iedereen!"

• 08 Juni 2010 - 17:33

Willy Wolters:

Dag Gerda en Harry,

Laat ik nu al die tijd gedacht hebben dat jullie ook met de fiets terug kwamen.Iedere keer dacht ik dat redden ze nooit.Vanwege de datum dat jullie weer thuis wilden zijn. Ik zei tegen Cor zouden ze nu dezelfde weg nog helemaal terug moeten fietsen.En dan precies weten waar de pijnpunten zitten. Poeh..... Ik hoef het niet te fietsen maar ik dacht steeds en nu nog weer terug. Maar eindelijk heb ik het ook door.Nu nog even de laatste loodjes en dan hebben jullie het gered. Zal ik een lintje aanvragen bij de koningin. Ik ben bang dat ze daar niet op reageren maar voor jullie prestatie is een gouden plakkaat toch echt wel van toepassing. Heel veel succes met de laatste loodjes.
    groetjes Willy en Cor en van mijn moeder die er helemaal beduusd van is.

• 09 Juni 2010 - 08:06

Gerrit & Margriet:

Hoi Harry en Gerda,

succes met de laatste lootjes en dank eraan in Santiago zelf is nog eenkort maar lastig klimmetje, geniet als je Santiago binnen rijdt en vooral op het plein voor de cathedraal waar alle pelgrims aankomen. Touwens wij hebben de tocht in mand juni gemaakt, maar toen was het nog niet door en geel. het verschil in klimaten komt mij bekend voor.
    Mocht je nog tijd over hebben in Santiago, dan is het aant teraden om een dagje naar Finistera te gaan, dat ook wel het iende van d wereld wordt genoemd, hier vind je ook het Camino paaltje .
    0,0
    Veel succes en behouden thuiskomst toegewenst.

Margriet & Gerrit uit Wezep.