Weg met de regenjasjes en lange broeken! - Reisverslag uit Villebois-Lavalette, Frankrijk van Harry & Gerda Kanis - WaarBenJij.nu Weg met de regenjasjes en lange broeken! - Reisverslag uit Villebois-Lavalette, Frankrijk van Harry & Gerda Kanis - WaarBenJij.nu

Weg met de regenjasjes en lange broeken!

Door: opdefietsnaarspanje

Blijf op de hoogte en volg Harry & Gerda

18 Mei 2010 | Frankrijk, Villebois-Lavalette

Hallo allemaal,

Hier weer even een update. De noorderwind heeft plaats gemaakt voor een warmere zuid/westenwind en de regenjasjes zijn ingeruild voor korte broek en kort shirt. Kortom...ze zijn al behoorlijk zuidelijk. Hier eerst even de locaties van de afgelopen dagen:

Locatie van zaterdag en zondag:

Locatie van gisteren(maandag 17 mei):

Smsjes:
"Mooie weer komt er aan. Vandaag compleet omgeslagen. Geen noordenwind maar, maar zuidwest en van zwaarbewolkt (alle kleren en regenjas aan) in de loop van de dag uit en in korte broek en enkel shirt. Ook de wind is heerlijk warm en heel veel zon. Heel mooie dag en nu in oud pelgrimshuis dat af is gebouwd in 1470 voor 7 pp. Superdag en beiden heel tevreden. Gr pa en geef maar door op de site: Zon komt er aan!" 17 mei

"Spot verzonden vanuit Charroux. Kijk maar eens of daar een afbeelding van is. Gr pa." 17 mei

Gelijk maar even gedaan:

"Morgen op de helft!"17 mei

Huidige locatie (dinsdag 18 mei):

"Lange dag gehad. Ook zwaar. Meer dan 1000m geklommen vandaag. 9 uur vertrokken en nu pas binnen (20:00 uur) Geen camping te vinden. Balen! Duur overnachten en naar pizzeria. Camping en zelf koken is bijna gratis. Mooi weer. Sloopt wel. Met ma gaat het heel goed. Weer lijkt goed te blijven. Gr pa"

Dit weekend heb ik ze ook nog over de telefoon gesproken. Het ging erg goed met ze. Ze hebben een aantal dagen wat meer gefietst dan ze eigenlijk van plan waren. Dat kwam voornamelijk doordat het eigenlijk te koud was om lekker te kamperen en de wind lekker in de rug waaide. Ze zien wel een beetje op tegen de langere klimmen. Vooral doordat de bagage dan wel gaat tellen. Ze bekijken het gewoon per dag en zo gaat het prima.

Nu op richting Bordeaux!

• 19 Mei 2010 - 11:50

Jenny:

Hallo bikkels; het gaat helemaal super! en nu ook nog zuidenwind,de zon,en dan die supervorm! Hoezo de 2 gelukkigste mensen op aarde? of overdrijf ik nu een beetje? dealniettemin een hartelijke groet uit hasselt! ps; zondag/maandag= pinksteren!

• 19 Mei 2010 - 13:51

Cato:

Hallo doorzetters, het is haast niet bij te houden, hoe snel jullie gaan. Gerda, die 5 km hardlopen lijkt jaren geleden. Je bent inmiddels een beroemde runner in Nederland. Hoe gaat het met Harry? Kan hij wel meekomen?

• 19 Mei 2010 - 13:52

Cato:

• 19 Mei 2010 - 18:33

Jan Busser:

IK heb heel veel respect voor jullie onderneming.
    In zo'n korte tijd al op de helft van de reis !!

Veel succes voor de nog afteleggen etappes.

Groeten vanuit Wijhe